İstanbul’un Zam Şampiyonu Belli Oldu!

Posted by

İstanbul Ticaret Odası (İTO), İstanbul’da perakende fiyatı en fazla artan ve azalan ürünleri, fiyatları ve değişim oranlarıyla birlikte açıkladı. 242 ürünün 155’inin perakende fiyatı artarken, 26 ürünün fiyatı düştü, 61 ürünün fiyatı ise değişmedi.

FİYATI EN ÇOK ARTAN ÇOCUK BLUZU

Nisan ayında giyim harcamaları çocuk giyimi alt grubunda yer alan çocuk bluzu yüzde 48,27 ile fiyatı en fazla artış gösteren ürün oldu. Fiyatında artış yaşanan diğer ürünlerin bazıları; aynı gruptan yüzde 44,76 ile kadın iç çamaşırı, yüzde 44,32 ile kadın bluzu, yüzde 36 ile erkek iç çamaşırı, yüzde 34,39 ile kadın elbisesi, erkek giyimi alt grubundan yüzde 21,74 ile erkek pantolonu, giyim harcamaları grubundan yüzde 27,50 ile etek, yüzde 26,63 ile çocuk çorabı oldu.

LİMON ZİRVEDE

Gıda harcamaları yaş kuru sebze meyveler alt grubundan yüzde 25,21 ile limon, gıda harcamaları yaş kuru sebze meyveler alt grubundan yüzde 21,58 ile soğan oldu.

Ulaştırma ve haberleşme harcamaları grubundan yüzde 33,33 ile mektup gönderim ücreti oldu.

PATLICANIN FİYATI DÜŞTÜ

Nisan ayında gıda harcamaları yaş kuru sebze ve meyveler alt grubunda yer alan patlıcan yüzde 40,88 gerileme göstererek fiyatı en fazla azalan ürün oldu.

Fiyatında azalış izlenen diğer ürünler; gıda harcamaları grubundan yüzde 28,27 ile salatalık, yüzde 26 ile taze fasulye, yüzde 20,19 ile bezelye, yüzde 19,62 ile yeşil soğan, yüzde 18,87 ile sivri biber ve yüzde 17,34 ile kıvırcık salata oldu.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir